Összehasonlítás
Kedvenceimhez rakom és értesítést kérek
Intézmény igénylése
Képzésforma: | fejlesztő |
Az értékelésekből eddig gyűjtött pontok száma: Még nem kapott szülői értékelést, legyél Te az első!
Plakát nyomtatás: Mutasd meg az iskola eredményeit! Nyomtasd ki és tedd ki az eredményeket!
Tanfolyamok, képzések
Beszédindítás és megkésett beszédfejlődés (életkor: 5, 6, 7, 8)
A mai álláspont szerint egy magyar nyelvű kétéves lánytól vagy két és fél éves fiútól nagyjából 50 szó és rövid szókapcsolatok aktív használata az elvárható. Ez az időszak különösen fontos a beszédfejlődés szempontjából, hiszen az agyi beszédközpontok érésével indul meg a robbanásszerű nyelvi fejlődés.
A beszédindítás tehát a nyelvfejlődés szempontjából mindenképpen szükséges, amennyiben a gyermek a tipikus fejlődéstől elmarad. A korai időszakban való elmaradás és a fejlesztés hiánya olyan hátrányokat okozhat a további nyelvfejlődésben, amik nem, vagy csak nagy erőfeszítésekkel és terápiákkal hozhatók be a későbbi időszakokban.
Kulcsszavak: beszédindítás, beszédfejlődésDiszlexia-diszgráfia reedukáció (életkor: 5, 6, 7, 8)
Óráimon a hagyományos diszlexia reedukáció elemeit ötvözöm az agykutatásokra épülő, neurológusok által kifejlesztett ?Tükörtábla? terápiával. Nagy figyelmet fordítok a szövegértés, a helyesírás és a nyelvi kreativitás fejlesztésére is.
Kulcsszavak: diszlexia, diszgráfia, reedukációÉlményterápiás pszichomotoros fejlesztő csoport (életkor: 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12)
A csoportba 6 éves kortól várok gyerekeket, heti rendszerességgel (vagy intenzív tréning/tábor jelleggel). Együttműködést elősegítő és önismeretet fejlesztő játékokon keresztül ismerkedünk egymással és önmagunkkal. Megtapasztaljuk a versengés és együttműködés erejét, önmagunk és mások határait. A tapasztalati tanuláson keresztül hatékony és szórakoztató játékokon át tapasztalunk, tanulunk és fejlesztünk olyan nehezen tanítható készségeket, mint az együttműködés, bizalom, kommunikáció, önbizalom, problémamegoldás, alkalmazkodás, beilleszkedés, konfliktuskezelés.
Kulcsszavak: élményterápia, pszichomotorosGrafomotoros fejlesztés (életkor: 5, 6, 7, 8)
Elsősorban iskolakezdés előtt, nagycsoportos korban alkalmazható fejlesztés, melynek során a kéz finommozgását fejlesztjük különböző eszközökkel és technikákkal. Célja, hogy a gyermeknek iskolába lépéskor ne okozzon gondot az írástanulás.
A foglalkozások alkalmával a gyermekek a sok játék mellett megismerkedhetnek a Nild terápia ritmikus íráselemeivel és a Tükörtábla grafomotoros fejlesztőeszközzel is.
Kulcsszavak: grafomotorIskola előkészítő foglalkozás (életkor: 5, 6, 7)
Az iskolakezdés előtt álló nagycsoportos gyermekek különböző részképességeinek fejlesztése a cél annak érdekében, hogy a gyermek megfelelő érettséggel kezdhesse meg tanulmányait. Fontos ugyanis, hogy a gyermek már az első naptól kezdve jól teljesítsen az iskolában, így a későbbiekben nem lesznek nehézségei az esetleges éretlenség következtében kialakuló lemaradások miatt.
A kiscsoportos foglalkozásokon többek között az emlékezet, a figyelem, a térbeni és időbeni tájékozódás, a szerialitás, a logikus gondolkodás és a nyelvi képességek kerülnek előtérbe. A játékos fejlesztés nemcsak motiváló, hanem a sikerélmények magabiztossá, versenyképessé teszik a gyermekeket.
Kulcsszavak: iskola előkészítőIskolaelőkészítő (életkor: 5, 6, 7)
Iskolaelőkészítő foglalkozásainkat elsősorban azoknak a nagycsoportos, iskolába készülő gyermekeknek ajánljuk, akiknél az alábbiak közül egy vagy több rizikófaktor jelentkezik:
motorosan nyugtalanok,
egyes mozgásformák kivitelezését hárítják, vagy abban bizonytalanok, ügyetlenek,
nehézséget jelent számukra figyelmük irányítása, megosztása vagy megtartása a különböző helyzetekben,
nehezen jegyzik meg és végeznek műveleteket az előzetesen elhangzott vagy látott információkkal,
az új és meglévő információk összehangolása, a régi ismeretek előhívása nehezített,
problémát jelent számukra a többlépcsős instrukciók megértése, végrehajtása,
a tér- és síkbeli irányok felismerésében, megnevezésében bizonytalanok,
ceruzafogásuk görcsös, vonalvezetésük nehézkes, pontatlan,
a rajztevékenységet hárítják, illetve rajzaik kidolgozatlanok, elnagyoltak,
elakadás tapasztalható a számlálási (előre és visszafelé 10-es számkörben), számolási és műveletvégzési területeken (6-os számkörben),
a különböző elemek összehasonlítása, szempontok szerinti azonosítása hosszadalmas és nehéz folyamat,
a beszédészlelés, beszédértés vagy kifejezőkészség területén lemaradást mutatnak,
nehezen dolgozzák fel a kudarcokat, kitartásuk és monotóniatűrésük alacsony szintű.
Kulcsszavak: iskola előkészítKészség- és képességfejlesztő játékdráma csoport (életkor: 6, 7)
A csoportban 4-5 gyermekkel játszom együtt a mesék, fantáziák, álmok kreatív és varázslatos világában. Játszunk bábokkal, maszkokkal, jelmezekkel, szabadon és vezetés mellett is. Emellett rajzolunk, festünk, megtanuljuk kifejezni önmagunkat, érzéseinket, tudatosítani érzelmeinket.
A játékon keresztül fejlődik a gyermekek énképe, viselkedésük kiegyensúlyozottabbá válik, társaikkal könnyebben teremtenek kapcsolatot. A játékos munka során új viselkedési mintákat próbálhatnak ki és tanulhatnak a kreatív és biztonságos terápiás térben. Az egymás és saját maguk által hozott szerepeken keresztül lehetőség adódik, hogy egy-egy inadekvát viselkedési mintájuk is megváltozhasson.
Kulcsszavak: játékdrámaKomplex nyelvi fejlesztés, diszlexia prevenciós foglalkozás (életkor: 5, 6, 7, 8)
Az iskolakezdés előtti időszakban célzott nyelvi fejlesztés, mely során az olvasás tanulásához szükséges részképességeket sajátíthatja el a gyermek játékos formában. Magában foglalja többek között a beszédészlelés és beszédértés, a szeriális képesség, az idői és téri tájékozódás, a hangtani tudatosság, a verbális és a vizuális emlékezet, illetve figyelem fejlesztését.
Kulcsszavak: nyelv, diszlexia, prevencióKoordináció fejlesztő torna (életkor: 2, 3, 4, 5, 6)
Ha egy gyermek
mozgása ügyetlen, diszharmonikus,
hárítja a rajzolást vagy egyéb grafomotoros, finommotoros tevékenységet -
késik a beszéde, térbeli tájékozódása, a lateralizációja, a dominanciája -
agresszív, nem tud figyelni,
következtethetünk az idegrendszer funkcionális éretlenségére és a primitív reflexprofil részleges fennmaradására. A reflexgátló feladatokkal és sok,egyszerű mozgás megtanításával, változatos körülmények között való gyakoroltatásával illetve változatos akadálypályák berendezésével e hiányok is pótolhatóak.
Kulcsszavak: koordináció, tornaNyelvlökéses nyelés (életkor: 5, 6, 7, 8)
A nyelvlökéses nyelés egy helytelen nyelési formát jelent. Ilyenkor a nyelv nyelés közben nekinyomódik a fogaknak, vagy kicsusszan a fogsorok között. Ezért ? naponta körülbelül 1500 alkalommal ? a nyelv egy nagyon erős hatást fejt ki a fogakra, így képes azokat eldeformálni.
Ha a nyelvlökéses nyelés fennáll, a fogszabályzás sikertelenné válhat. Mivel a helytelen nyelés egy rosszul rögzült mozgás, logopédiai terápiával korrigálható.
Kulcsszavak: Nyelvnyökés, nyelésPöszeség terápia (életkor: 5, 6, 7, 8)
A helyes hangképzést még iskolakezdés előtt fontos elsajátítani. Ennek legfőbb oka az, hogy az olvasás elsajátításának egyik feltétele a megfelelő észlelés-érzékelés:
vizuális (jól látom a betűt),
auditív (jól hallom a hangot),
szenzomotoros (pontosan ejtem a hangot, ennek a mozgását szájtéren belül megfelelően érzékelem).
Amennyiben egy gyermek pösze, például szívószál helyett ?sívósáj?-t mond, vagy cukor helyett ?tutoj?-t, a három észlelési területből kettő máris sérül. Ez megnehezíti az olvasás elsajátításának folyamatát, mely később akár szövegértési problémákhoz is vezethet.
Kulcsszavak: pöszeségTükörtábla (életkor: 5, 6, 7, 8)
A Tükörtábla módszer egy neurológusok által összeállított fejlesztő módszer, mely nem a tükörírásról, hanem a terápia során használt speciális tábláról kapta a nevét. Az elsősorban diszgráfiás-diszlexiás gyermekek fejlesztésére használt módszer lényege, hogy a két kéz szinkronmozgásban dolgozik, miközben a jobb szem csak a jobb kezet, a bal szem pedig csak a bal kezet látja. Ezáltal összerendelhető a domináns kéz és szem.
A Tükörtábla módszer legfőbb lényege, hogy nem a hagyományos diszlexia-reedukációs, papír-ceruza alapú pedagógiai terápia, hanem egy teljesen új lehetőség a fejlődéshez.
Kulcsszavak: tükörtábla
Összehasonlítás Az iskola városában, kerületében található többi azonos képzést nyújtó iskolák összehasonlítása.
A távolság alapú keresésnél légvonalban számoljuk a távolságot.
Hasonló intézmények a közelben
Értékelések szülőktől, információk az intézménytől
- Még nem érkezett szülői értékelés. Legyél Te az első!
Cikkek
Támogatási lehetőségek
Ajánlások a közelben
Térkép
Képek és videók
- Még nincs kép
- Még nincs kép
- Még nincs kép
- Még nincs kép
- Még nincs kép
- Még nincs kép
- Még nincs kép
- Még nincs kép
Versenyeredmények Különböző országos és körzeti versenyeken elért eredmények; társadalmi, helyi közösség számára fontos díjak.
- Még nem töltöttek fel adatot